Tuesday, September 1, 2009

Tragedi 13 Disember 2008..


keadaan muka yg dh tk ensem..berparut..nyaris2 nk kene tahi lalatku yg mahal.


nie tangan saya, luka2 kecil je..



nielah katil tempatku tido,mkn,buang air,ehem2..tk trdaya nk bgun..

sempat lagi berposing walaupun sedang sakit.."peace,no war"


haa,kakiku ditembuk dgn besi..mcm area tv..kalau smbung kt tv dpt kot tv1,2,3,8,ntv7..



masa operate aku dibius separuh bdn.jadi,aku dpt tgk dr awal smpai abis dktor belah,tembuk,ketuk,smbungkan tulang kakiku yg hncur n patah..mencurah2 darah keluar..



cerita penuh: 1hari sebelum kjadian(12/12/08) hari Jumaat, aku temankan kwn baikku interview kt INTAN, Terengganu..pastu terus balikKLl..tgahari esoknya (13/12/08) hari Sabtu, aku ambil motor di rumah abg dan terus balik kampung sbb nenek suruh balik dia rindukan cucu kesayangan dia ni.sampai di kampung dapat berita buruk nenekku msuk wad..jadi aku tlg kemaskan baju2 nenekku,ubat2,makanan kesukaannya dan bwk ke hospital k.pilah..sampai di hospital aku sempat borak2 ngn nenek..sakitnya tk berapa teruk..jadi ptg 2 aku balik rmh sbb aku dah jnji nk jmpe dgn girlfrenku nk bagi die hadiah hari jadi..sampai je d rmh aku demam,pening kepala,bdn jd lemah..pastu mak bagi aku pnadol tp tk jgk ok..dek trlampau sygkan girlfren yg dh 5thn aku knal ni aku paksa jgk bdn ku yg lemah nie,aku dayakan bwk motor..pas je solat mgrib aku terus naik motor ke Melaka utk jmpe girlfren ku nie yg mgambil masa 2jam prjalanan..walaupun hujan tapi aku redah je demi dia..smpai d banda A.Gajah aku bhenti isi minyak..then teruskan perjalanan..tepat jam 9.00 mlm,tiba2 masa menurun bukit mataku mcm dirabunkan..yg aku dgr hanya bunyi enjin motorku..dlm 5 saat pastu aku sedar dan terus melanggar belakang kereta..tak sempat nk brek..mmg jauh aku terpelanting,berguling2..sedar2 je kakiku mcm dh putus..tulang kakiku terkeluar,kakiku berlubang dan darah mencurah2 mmbasahi jalan..orang ramai tak berani nk mndekatiku..mereka kol ambulan..bersambung..


cerita 2: aku dihantar ke hospital a.gajah mulanya.tp dipindahkan ke hospital melaka sbb keadaan kakiku yg sgt teruk..doktor ckp tulang kakiku perlu dipotong sedikit..Ya Allah,aku menjerit2 kesakitan..kakiku ditarik utk diluruskan.mmg perit nk kuar kencing..seluarku digunting dr bwh hingga ats ke seluar dlm..dh tkde rasa malu ketika tu..bila masuk wad aku tak dpt tido..menjerit sampai pagi..tkde sapa yg jaga aku ketika tu..mak jaga nenek kt hospital k.pilah..nasib baik ade shariman yg kebetulan ade di sana..dialah yg byk menolong aku..tapi girfrenku dtg tgk aku sekejap je..aku tk kesah..esok tgahari aku telah dibedah dan kakiku dimasukkan besi..selepas dibedah mak dtg melawatku di wad hanya 2minit.dia menangis2 melihat aku.selepas mencium aku dia terus ke hospital k.pilah kerana nenekku sakit teruk..bila hari mlm aku diberitahu yg nenek kesayanganku meninggal dunia.aku menangis bagai nk gila..nk pegi melihat arwah tak dpt..jadi aku hanya sedekahkan al-fatihah shj utk nenek..semoga arwah di tempatkan di dalam golongan org yg beriman..arwahlah yg telah mendidik aku,mengajar sehingga aku jadi manusia dan pandai memasak..selepas seminggu aku dibenarkan balik ke rmh..aku berkerusi roda.tak larat nk brtongkat..girlfrenku hanya sekali dtg melawatku di rumah..tapi yang paling menyedihkan dia jarang call atau mesej tanyakan khabar aku selama aku berada di rumah..makin hari makin menghilang..aku dapat rasakan ada yg tak kena dengannya..mmg tepat agakkan ku..sebulan kemudian dia mintak putus..aku tanya dia kenapa nk putus?apa salah saya?DIA CKP BUKAN SBB ADA LAKI LAIN TAPI SBB DIA DAH TAK NAK AKU, DIA TAKLEH TERIMA AKU DAN DIA TAK NAK ADA HUBUNGAN DGN AKU LAGI..mungkin kerana malu atau pangkat besar yg dia ada atau mungkin aku tak sesuai baginya..entahlah..puas aku pujuk tapi gagal..menitis air mataku..sampai hati dia tinggalkan aku time aku tgh sakit dan besi masih di kaki..dia TAKDE PUN rasa bersalah padahal aku xcident sbb nak pegi jumpe die,nak celebrate birthday die..masa tu hujan tp aku redah je..biarlah basah..hmm, inilah dunia..susah nk cari teman hidup yg sejati..walaupun dah 5 tahun kenal dan dh kenal ati budi masing2 tapi sekelip mata manusia boleh berubah..mungkin ade hikmah disebaliknya..mulanya, mmg aku dah patah semangat..berbulan2 aku kuatkan semangat utk bangkit semula..alhamdulillah,aku telah menjadi diriku kembali..aku dah pn maafkan dia..aku tak suka simpan dendam dgn org..aku tak kesah..aku masih ada keluarga dan kawan2 yg sentiasa menyayangi aku..terima kasih semua..love u all..

17 comments:

NORLIZA ALI WEE said...

Salam...
John memang k.ija kesian sangat..
Teringat masa kaisara 1 bulan p melawat John kat umah...rasa kesian sangat ... ..ye lah john macam tu...sunguh-sungguh melayan kami sekeluarga datang melawat.

hijau bumi Tuhan... said...

anggaplah sesuatu kejadian yg melanda diri kita merupakan ujian dari Allah swt...sesungguhnya kesakitan itu adalah pengampunan dosa2 kita...syukur ko dh semakin sembuh...lepaih ni kna lebih berhati2...


salam perjalanan...

PPT said...

Sabaq Jang Sabaq....
Moga John sihat selalu dan pandai masak bagi kami semua makan lagi...

Lennyek said...

wlpon sakit..a.jhn masih lagi nk ikot outdoor..wa caya sama lu..

pasni..rehab elok2..jgn men kejar2 dulu tau..

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

terima kasih rakan2 sekalian..anda semua memang baik..tak terbalas budi baik dan jasa tuan2..rasa terharu john sbb masih ada lagi orang yang menyokong saya..john dah anggap kalian semua mcm family saya sendiri..semoga hubungan kita berkekalan sampai bila2..luv u all.

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

leny..
outdoor xtvt adalah sebahagian drp hidup a.john..selagi masih bernafas selagi itu a.john terus ikut outdoor..leny pn jgn nk kejar2dulu..lutut kita senasibkan..

aQu daN SesuAtu said...

aqu sayang ko john...
luv you jugak..
tapi bab bola..
kita musuh..
semoga CHELSEA terus ke belakang...
hahhahahaahha

Apize said...

Glory Glory Man UTD!!

wegreentheearth said...

jang....
den ado nie ha...
ekau jangan sodih2...
nanti den toman ekau tengok bola...

Haron said...

Salam John,
Semoga anda akan berjumpa dengan insan yang memahami hati budi anda. Tiap2 kejadian yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin anda akan ditemukan dengan teman yang lebih sempurna. Jangan lupa untuk bersyukur, dan pula mengeluh dengan apa yang terjadi. Setiap ujian dariNya, mungkin ada sesuatu yang tersirat, siapa tahu...contohnya, saya ada kawan yang lebih malang dari John. Beliau kemalangan pada tahun 1986, masa tu kita join geng rempit. Kakinya dipotong dari bawah ke pangkal peha. Masa tulah masing-masing menuding jari, salah menyalahkan antara satu sama lain. Kawan saya tu dah tak pedulikan apa yang berlaku antara kami. Dia dok fikir, apa akan jadi padanya masa akan datang. Masa tu umur kami antara 16 dan 18 thn. Dalam usia yang muda kaki dah kena potong sebelah. Tapi sebagai rakan, saya sering berikan semangat agar beliau jangan putus asa. cont...

Haron said...

cont..
Berkat dari sokongan rakan2, beliau telah berjaya menjadi ahli perniagaan kecil2an, telah berumahtangga dan dikuniakan cahayamata. Doa dan sokongan dari rakan2 amat penting. Jangan rasa tersisih, rasa kekurangan dan menyesal apa yang terjadi. Insyaallah. kita kena kuat...ayat ni cuma tiga perkataan sahaja. Tapi cukup untuk takluk dunia.

aimanarif said...

salam adik, sedih akak tengok adik.. apapun setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. jgn putus asa, jauh lagi perjalanan hidup nie, macam2 kita akan jumpa, baik,buruk,sedih dan gembira... apapun kene kuat semangat.. lupakan yang lalu binalah yang baru.. plan nak bukak kedai makan 2 jgn takat plan je tau, akak nak tengok adik buat betul2... mizz u adik..

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

terima kasih en.haron & kak nor ats sokongan serta nasihat yg diberi..saya tidak akan patah semangat..selagi masih bernafas saya akan cuba yg terbaik untuk menjadi seorang yg berjaya di dunia & di akhirat..semoga tuan2 terus menyokong saya..

keLaPe daN orKiD..... said...

ummmm abg adk baroo jer bace blog abg ni...
abg saba ek...adk pon ader sumthing nk bitaoo abg ni tp nnt la umm hpe abg cpat smboh k...adk syg sgt kt abg ....
jgn dgil...mam ubat k....

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

Abg ok je..abg lagi kuat dari dulu..takde ape yg mustahil di dunia nie..yg penting percaya pada diri sendiri..insyaallah kita akan berjaya..

PPT said...

Baguih la macam tu...
Kak Nor ada la jugak prihatin kat John...

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

terima kasih abg malin..