Wednesday, September 3, 2008

lata hammer 2..























seronoknya...itulah perkataan yg boleh diungkapkan utuk sesiapa yg penah ke sini..1001 kenangan yg anda dpt jika join persatuan pembimbing rekreasi luar (PERLU)..kami xpenah lekang drp menganjurkan xtxt begini..kpd ssiapa yg berminat kami alu-alukan penglibatan anda dlm xtvt kami..maaf kiranya kami xinform awal2 sbb plan pn last minit..mlm jumaat plan pagi sabtu kami dh bertolak ke lata hammer..yg sempat saya inform kt paklong(azri sr113) je sbb dlm fikiran sy sume dh blk kg..lgpn paklong dok area s.alam je..die nk sgt pg lata hammer tp leh pg hr ahad je..so,xdpt nk tlglah..ok, perjalanan pada pg sabtu start dr sek8..ade 2group yg gerk berasingan..trip pagi dgn pegi dgn 1 kete n 3 motor..yg trip ptg konvoi 4 buah mtor..kami knvoi mmbawa bendera m'sia dgn semangat kmerdekaan..smpi di pintu masuk lata hammer kami melalui offroad..mmg mencabar..kete n motor leh masuk tp separuh jln je..kami start trekking dgn menyeberangi sungai perting..abis basah separuh badan..prjalanan trekking untuk sampai di lata hammer mengambil masa dlm 30 minit..sampai di sana kami cr port yg ssuai utk mendirikan khemah..kami diberi tugas..ade yang masak,psg khemah,pasang jaring untuk tgkap ikan, cr kayu api,dan sebagainya..mlm pula diisi pnuh dgn xtxt ala2 mgt games yg diconduct oleh abey..mmg kecoh gile suasana mlm 2..tepat jam 12mlm kami menyanyikan lagu negaraku dan 31 ogos..nielah 1st time bagi saya menyambut kmerdekaan di dlm hutan..tp walaupun xde percikan bunga api sambutan mlm kmerdekaan 2 sgt meriah..ade yg kene rendam termasuk saya sbb kalah dlm xtvt nyanyian..tp xpe seronok main air mlm2..kami juga disuruh tgkap ikan..mujur dpt 3ekor ikan tengas..lantas kami siang n bakar ikan 2 utk santapan tgh mlm..siap ade pencicah yg dibuat khas oleh saya..mmg xckup licin dimkan..soknye plak kami lakukan xtvt terjun dr batu besar ke dlm air..mcm2 gaye yg ditunjukkan oleh mereka..ade gaye bom, lipat, terjun tiruk, terjun botol,dan ade gak trjun tiruk xjd,bdn mghempas ke air..mmg perit sape yg kene 2..hehe..lepas 2 kami terus lagi dgn xtxt mgt game dlm air..ade game belalang lah tp saya xsmpat nk join sbb saya prepare utk makanan tgahari..yg bestnye pd pagi tu kami dpt byk ikan hasil drp azmi n abe..umpan pncing mereka asyik mengena je..puas kami mkn ikan..saya masakan spesel utk mereka..ikan tengas msk 3rasa..lps lunch kami berangkat pulang tp dlm perjalanan saya ttibe tergelincir..malu gile..bkn dibuat2 tp realiti..xdpt nk kawal diri sbb tgn kiri kanan pegang brg..ptutnye biar brg tu jatuh tp saya bergadai nyawa..lihat gambar di atas begitulah keadaan saya jatuh..terukkan..mcm nangka busuk jatuh..haha..sekian utk cerite lata hammer 2..

8 comments:

tehah said...

la cian nye dier...
tp pdn muke...hahahaha
dah cm nangka busuk btl...hehehehe

tehah said...

tp cntk laa tmpt nie...
ble lg nk g tmpt nie?
nk ikt..huhuhuh

sname said...

kena tuka kaler nih..
x jelas..

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

tulah..kaler nie xssuai..en.moncet ade cadangan utk kaler yg jelas??aku xpndai pilih..

sname said...

warna gelap tapi terang dari itam

~izHa ChiCkY NunU~ said...

abg john......
yg blog kasut baru tu x pakai ker??
nie mane 1 blog yg btol nie????????

aQu daN SesuAtu said...

kenangan latta hammer tetap di kubeur dalam usu2ku.
john video bila mau siap?

aQu daN SesuAtu said...

kenangan latta hammer tetap ku kubur dalam usus2ku untuk selama-lamanya.
john video bila mau siap?